РУХАНКА
МАТЕМАТИКА
Закріплюємо дроби
Повтори вкладку 12.
Розв'яжи задачі на ст.70.
Працюй самостійно. Ст.26, завдання 112.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Розвиток мовлення
Вибірковий переказ тексту.
В гостях у весни
1. Прочитай текст.
По байраках ще ховаються сірі брили злежаного снігу, уночі морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті, а вже красується золотими сережками ліщина і на пригрітих сонцем галявинах випинаються молодими соковитими стрілами трави.
У таку пору я поспішаю в ліс. Поспішаю в гості до самої весни.
Ранок теплий, сонячний. Дихає свіжістю земля. Ніколи ліс не пахне так солодко й терпко, як у цю вранішню годину. Сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки. Ліс живе передчуттям зеленої повені листя і трав. Він посвітлів, виграє новими кольорами, звуками.
Чуєте: з вільшаника долинає голосна пісня: «При-йди- кум... чай-пить... чай-пить...». Хто ж це запрошує випити чаю? Та це ж співочий дрізд! Він зовсім недавно повернувся з далекої Африки й тепер спішить повідомити про це ніжними трелями. Дрозда підтримують і зяблик, і шпак. Вони також радіють, повернувшись до рідного лісу. Синиця, яка ніколи не бачила заморських земель, дивиться на них з особливою заздрістю.
А от вівсянка і досі не йме віри, що настала весна. Сидить на сосновій гілці і все перепитує: «Чи це так? Чи це так?». «Так, так, так», — відповідає їй дятел. «Угу, угу», — підтакує горлиця. Здається, пернате населення лісу шаленіє від п'янкого повітря, світла, тепла.
Іду лісовою стежкою і скрізь бачу прикмети весни.
Серед чагарників пурхає метелик-кропив'янка. На крильцях — справжня веселка: чорні, жовті, коричневі розводи на червоному тлі, блакитна мережка. І раптом не стало метелика. Де ж він подівся? Ага, сів на торішню траву, склав крильця і став непомітним. Гарно замаскувався. А коли розгорнув крильця — у повітря знов злетіла барвиста квітка.
Побачив я і сонечко. Воно сиділо на сухому стеблі деревію і ніяк не могло відважитись на політ, хоч і піднімало червоні з чорними цятками надкрилля. Узяв я комашку в долоню і зігрів своїм диханням. Сонечко розправило крильця і зникло з очей.
Неподалік від лісового болітця, на пагорбі, ніжилася на сонці гадюка. Уся чорна, без єдиної світлої плямочки. Зачувши шурхіт листя, гадюка ліниво поповзла в кущі.
Що не крок — то нова зустріч. На ялині руда білочка ласує шишкою. Помітила мене й сховалася за стовбур дерева. Я завмер на місці: знаю, який цей звірок цікавий. Білці скоро набридло ховатися, і за хвилину на мене вже дивилися лукаві чорні очиці-намистини.
А в траві під кущем ліщини затаїлося зайченя: і не ворухнулось, коли я обережно пройшов мимо.
Цілий день блукав я весняним лісом. А під вечір зяблик попередив мене: збирається на дощ. На гарну погоду він співає веселу пісеньку, а перед дощем починає одноманітно свистіти. Точна прикмета.
Що ж, пора йти додому.
2. Куди "повів" тебе автор твору?
3. Які ознаки ранньої весни описано у творі?
4. Про яких мешканців весняного лісу розповів автор?
5. Поясни, як ти розумієш слова і вислови:
байрак, брили, вільшник, трелі, рюмити
сльозяться струмки
передчуття повені
виграє кольорами
6. Випиши з тексту, як автор розповідає про:
залишки потемнілого снігу
__________________________________
нічні заморозки
__________________________________
появу молодої трави
__________________________________
потік струмків
__________________________________
ліс, який скоро зазеленіє
__________________________________
кольори і звуки у лісі
__________________________________
7.Прочитй текст ще раз. Підготуйся переказувати ту частину тексту, в якій розповідається про ліс і його мешканців.
8. Склади і запиши план вибіркового переказу.
Запам'ятай!
Вибірковий переказ - це переказ певної частини тексту.
9. Перекажи текст за планом.
10. Підготуйся до запису переказу в зошит. Зверни увагу на написання окремих слів і висловів:
сльозяться, передчуття, вільшник, при-ди-кум...чай-пить...чай-пить, дрізд, Африка, трелі, заздрість, під вечір, рюмити.
11. Запиши вибірковий переказ у зошит.
(Кожен пункт плану пиши з абзацу)
ПРИРОДОЗНАВСТВО
Природні зони України. Карта природних зон
Прочитай підручник ст.132-134. Перевір себе та запам'ятай висновок.
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Послухай текст.
Дай відповіді на запитання.
- Чому оповідання має таку назву?
- Яка головна думка твору?
- Чи всі слова тобі зрозумілі?
4. З якою метою написано твір?
5. Пограй.
Постав до твору шість запитань.
ДО ЗУСТРІЧІ!
Комментариев нет:
Отправить комментарий