воскресенье, 3 мая 2020 г.



РУХАНКА


МАТЕМАТИКА
Закріплюємо дроби

Повтори вкладку 12.
Розв'яжи задачі на ст.70.
Працюй самостійно. Ст.26, завдання 112.


УКРАЇНСЬКА МОВА
Розвиток мовлення

Вибірковий переказ тексту.
В гостях у весни
1. Прочитай текст.

По байраках ще ховаються сірі брили злежаного снігу, уночі морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті, а вже красується золотими сережками ліщина і на пригрітих сонцем галявинах випинаються молодими соковитими стрілами трави.
    У таку пору я поспішаю в ліс. Поспішаю в гості до самої весни.
    Ранок теплий, сонячний. Дихає свіжістю земля. Ніколи ліс не пахне так солодко й терпко, як у цю вранішню годину. Сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки. Ліс живе передчуттям зеленої повені листя і трав. Він посвітлів, виграє новими кольорами, звуками.
   Чуєте: з вільшаника долинає голосна пісня: «При-йди- кум... чай-пить... чай-пить...». Хто ж це запрошує випити чаю? Та це ж співочий дрізд! Він зовсім недавно повернувся з далекої Африки й тепер спішить повідомити про це ніжними трелями. Дрозда підтримують і зяблик, і шпак. Вони також радіють, повернувшись до рідного лісу. Синиця, яка ніколи не бачила заморських земель, дивиться на них з особливою заздрістю.
   А от вівсянка і досі не йме віри, що настала весна. Сидить на сосновій гілці і все перепитує: «Чи це так? Чи це так?». «Так, так, так», — відповідає їй дятел. «Угу, угу», — підтакує горлиця. Здається, пернате населення лісу шаленіє від п'янкого повітря, світла, тепла.
   Іду лісовою стежкою і скрізь бачу прикмети весни.
   Серед чагарників пурхає метелик-кропив'янка. На крильцях — справжня веселка: чорні, жовті, коричневі розводи на червоному тлі, блакитна мережка. І раптом не стало метелика. Де ж він подівся? Ага, сів на торішню траву, склав крильця і став непомітним. Гарно замаскувався. А коли розгорнув крильця — у повітря знов злетіла барвиста квітка.
   Побачив я і сонечко. Воно сиділо на сухому стеблі деревію і ніяк не могло відважитись на політ, хоч і піднімало червоні з чорними цятками надкрилля. Узяв я комашку в долоню і зігрів своїм диханням. Сонечко розправило крильця і зникло з очей.
   Неподалік від лісового болітця, на пагорбі, ніжилася на сонці гадюка. Уся чорна, без єдиної світлої плямочки. Зачувши шурхіт листя, гадюка ліниво поповзла в кущі.
   Що не крок — то нова зустріч. На ялині руда білочка ласує шишкою. Помітила мене й сховалася за стовбур дерева. Я завмер на місці: знаю, який цей звірок цікавий. Білці скоро набридло ховатися, і за хвилину на мене вже дивилися лукаві чорні очиці-намистини.
    А в траві під кущем ліщини затаїлося зайченя: і не ворухнулось, коли я обережно пройшов мимо.
    Цілий день блукав я весняним лісом. А під вечір зяблик попередив мене: збирається на дощ. На гарну погоду він співає веселу пісеньку, а перед дощем починає одноманітно свистіти. Точна прикмета.
    Що ж, пора йти додому.

2. Куди "повів" тебе автор твору?
3. Які ознаки ранньої весни описано у творі?
4. Про яких мешканців весняного лісу розповів автор?
5. Поясни, як ти розумієш слова і вислови:
     байрак, брили, вільшник, трелі, рюмити
     сльозяться струмки
     передчуття повені
     виграє кольорами
6. Випиши з тексту, як автор розповідає про:
     залишки потемнілого снігу
     __________________________________
     нічні заморозки
     __________________________________
     появу молодої трави
     __________________________________
     потік струмків
     __________________________________
     ліс, який скоро зазеленіє
     __________________________________
     кольори і звуки у лісі
     __________________________________
7.Прочитй текст ще раз. Підготуйся переказувати ту частину тексту, в якій розповідається про ліс і його мешканців.
8. Склади і запиши план вибіркового переказу.
Запам'ятай!
Вибірковий переказ - це переказ певної частини тексту.
9. Перекажи текст за планом.
10. Підготуйся до запису переказу в зошит. Зверни увагу на написання окремих слів і висловів:
      сльозяться, передчуття, вільшник, при-ди-кум...чай-пить...чай-пить, дрізд, Африка, трелі, заздрість, під вечір, рюмити.
11. Запиши вибірковий переказ у зошит.
(Кожен пункт плану пиши з абзацу)


ПРИРОДОЗНАВСТВО
Природні зони України. Карта природних зон

























Прочитай підручник ст.132-134. Перевір себе та запам'ятай висновок.


ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Послухай текст.

Дай відповіді на запитання.
  1. Чому оповідання має таку назву?
  2. Яка головна думка твору?
  3. Чи всі слова тобі зрозумілі?
4. З якою метою написано твір?
5. Пограй.
Постав до твору шість запитань.

ДО ЗУСТРІЧІ!

Комментариев нет:

Отправить комментарий